Trender, nyheter och inspiration inom inredning och design

onsdag 27 januari 2010

MISSMATCHA MER

Alla trender har en mottrend. Efter allt avskalat, vitt och symetriskt tror jag att vi kommer att se galet mycket mönster, färger och missmatchningar. Som Oddbirds omskrivna kudde i lappteknik. Något som jag är riktigt sugen på och som jag tror kommer att bli en hit är att tapetsera "i lappteknik". Det är ju faktiskt ganska enkelt att tapetsera en våd av olika tapeter och slippa mönsterpassa. Dessutom behöver man ju inte våndas över vilken tapet man skall välja när alla är så snygga - ta en av varje! Framförallt blir effekten riktigt snygg! Jag har satt ihop några tapeter som skulle fungera bra ihop! Å vad jag vill göra det här någonstans nu! Försökskanin, någon?
Kolla också här.
Bilder: Eget collage av tapetprover från B&W och Your wallpaper.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar